fredag 3 juli 2015

Sommardag

Idag blev det varmt så det räcker till två dagar.

Hojen påställd och först körde jag till Båstad och tittade in hos Johanna och hennes päron. Skulle hämta lite bildprogram. Sedan körde jag till Grevie backar, ett naturreservat. Jag ville ta någon bild på Kullahalvön från Bjärehalvön.
Hittade en "koblaga". Det är skånskt för koskit. Det fanns en rastplats med ganska nytillverkad bänk och bord och på bordet hittade jag lite kul mönster.
Därefter åkte jag till Willys Paradis och fotade lite blommor.
Resan avslutades hos Lena i Vilshärad. Träffade Monika och Kent, vänner till Lena.


Rastplatsens bord uppvisade denna figur.


Denna tyckte jag också var fin.

En liten bäck.

Backarna är lämningar från istiden.

Uppe på en kulle, Kullahalvön i fonden.

Kullaberg.

Kullaberg igen.

Koblaga eller koskit om man så vill.

Mera backar och kullar.
 


 
Nu blir det lite bilder från Willys Paradis.
 











Visst är rosorna underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar