söndag 11 oktober 2015

Djupadal Kullaberg

Jo de e sant
Kullaberg e brant
Tänk om ja slant
trilla över en kant
eller på en gammal tant
Gud så genant

När ska man installera linbanor så att vi utan ork lätt kan ta oss upp från vattnet. Ner är ju inte så svårt, men upp ... puuhh!

Djupadal, det är nog andra gången jag är där. När man väl kommer ner till vattnet är det helt fantastiskt.


Än så länge ser det överkomligt ut, en ganska skön promenad i skogen.


Hösten visar sig lite diskret. Jag gillar verkligen blad.


Träd med handtag, praktiskt när man ska bära hem det.


Nu börjar det gå utför ...


... snart är jag där.


Hallands Väderö på andra sidan Skälderviken. Vackert!


Nu är jag snart nere vid vattnet.


Vi har tydligen också raukar.

Kolla in gubben på vänstra sidan.


Spännande och mystiskt.




Träd kan kramas själv, behöver inga trädkramare.


Vägen tillbaka, äntligen tog jag mig upp, men det var segt.


Solljuset strilar in genom vegetationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar