lördag 10 oktober 2015

En helt vanlig höstlördag

Först cyklade jag ut till Brukshundklubben där man hade fågelmarknad.
På vägen dit mötte jag Frida, Andreas och lilla Tuva.


På fågelmarknaden träffade jag Jörgens fru och sen tittade jag lite på de olika fåglarna. Ska jag ha någon fågel får det bli en undulat. De är fina och man kan få dem ganska tama.



Det är svårt att ta genom trådarna i en fågelbur.

Per i Viken har goda korvar, så det fick bli en sväng inom till ICA där man säljer korv utanför.



Jag cyklade förbi Folkparken som nu är riven. Det ser ut som något kvarlämnat från Östtyskland.


Jag tittade in i Biblioteket och sen körde jag hem för att fika. Godissuget gjorde sig gällande och då fick det bli en promenad till CityGross i det vackra vädret.

Vid Gruvtorget tog jag några bilder på vattnet och en skum figur (skumfigur) vid sidan av fontänerna. Det ser ut som en ängel, en vattenängel som jagas av det hemska mörka ...




Avancerat klotter på en papperskorg. Det satt ett Micki Mus-märke i överkanten som jag tagit bort med klonstämpeln i PhotoShop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar