onsdag 10 juni 2015

Englandsresan

Jag har ett par goda vänner i England. När jag fyllde 70 hösten 2014 hade de tänkt komma hit och överaska mig, men eftersom jag inte mådde så bra då, så bjöd de mig över till England istället.
Han heter Keiron och vi träffades på en kurs i Sudbury när vi båda jobbade för IBM. Sedan dess har det blivit många besök både här och där.
Hans fru heter Jane och är numera pensionär, men har tidigare varit lärare. De har två barn, Peter och Melanie. Båda bor i Tonsbridge. Melanie har två flickor, Gracie och Pria.

Jane och Keiron bor i Wrotham, en liten by nära Bourugh Green i Kent, sydöst om London.

Här kommer några kartor så att ni kan orientera er.
 



 



Jag kommer att lägga upp resan dag för dag med mycket bilder. Detta inlägg är mer en introduktion.

Jane och Keiron Denton bor i Tore Cottage på Blacksole Lane.

Detta är Tore Cottage

Vägen ner till Tore Cottage, Blacksole Lane

Keiron rattar med säker hand

Baksidan av huset med nya uterummet

 Här sitter jag och jäser
 
Jane i lästagen

Utsikt från uterummet

Trädgården från uterummet
 
Jag är nu installerad i Tore Cottage.
 
På kvällen samma dag skulle Keiron ner till byns gamla kyrka och öva på att ringa i klockorna. De har 8 klockor och ringer manuellt efter ett matematiskt mönster och det såg inte lätt ut. Keiron har övat i tre år och börja kunna det nu.
Mer om kyrkan kommer senare.
 
Här är rummet där repen kommer ner från klockorna och några av kvällens ringare.
 


 
Detta var allt från dag 1 i England
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar