söndag 26 juli 2015

Höganäsepoken 1991-2009

Efter en del kurser och utbildning började jag jobba på Adolfsbergsskolan 2001, som vik vaktmästare och vik slöjdlärare. En termin stod jag ut att vara lärare, sedan fick jag en halvtidstjänst som Datatekniker.
Denna tjänst gjorde att jag kunde söka tre tjänster i den nyetablerade IT-avdelningen i Helsingborgs Stad. Jag fick jobbet som Nätverkstekniker och jobbade några år tillsammans med Branco Stojanovic.

På IT-avdelningen hade jag två utställningar och i min lägenhet på Ruuthsesplanaden en tredje. Jag hade dubbla lägenheter i två månader och då jag flyttat ordnade jag en utställning i den jag flyttade från.

Låt oss börja med utställningarna på IT-avdelningen. Den 1/4 2008 var det dags för vernissage. Här kommer några utställningsobjekt:

Blue Screen
Denna kommer jag inte ihåg vad jag kallade. Cable mess kanske?
Display Theatre ger Matrix meet mice.

Fucking bad poetry
Terminalen har hängt sig
HomePC featuring LEGO

Jag kommer inte in i datorn
Memory för datanördar
Mother of Art
Personal Writer

Power to the People
She drives me crazy
Studie i brott
 
Switching Torso - världsrekord i 5-ports D-linkswitchar. Lite drygt 1 meter högt.
 
 
Här kommer lite bilder från vernissagen:











 
 
Året därpå, 2009, var det dags för nästa utställning:

Trabant LapTop, Acer Ferrari Wannabee
Baletten Kvintetten och Who is looking at who.
Ballet in a Box
En bricka i spelet
Broken Dreams
Challenge 1 och 2

Diskställ
Delar av Dirty Trees
Huvudlös nakendans
Mentalt hinder
No Petting
Ouch!


Saw
Pizzadator

Rock your head off
Släpp ut mig
Några blandade träobjekt
Tangentbord plastrokoko
Trabant LapTop (again)






Träminator

Även här kommer det några bilder från vernissagen som ägde rum den 8/6 2009:
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar