fredag 15 maj 2015

Fredag igen ...

Jaha, så var det fredag igen. VAr tar alla andra dagar vägen?
Idag skulle jag klippa gräs på en fastighet på Åkergatan som tillhör Göran, men det gick inte att starta den motordrivna klipparen och till den elektriska fanns det ingen kabel, så det vara att lomma hem igen.
Gick ner i Höganäs, tittade in på den nya pizzerian Eld och Lågor och pratade lite med mästerbagaren himself. Måste dit och provsmaka hans pizzor en dag.

Var in på Höganäshems kontor (jag hade glömt ta ner var lilla skylt till Fotoklubben). Jeannete var så snäll att hon kopierade den och plastade in ett ex till oss.

På väg upp i backen till Tivolihuset hittade jag denna lite udda konstellation.


De verkar trivas bra tillsammans.

Utanför Tivolihuset ska det stå en staty, "Dansande flicka". Vet inte om hon dansat färdigt för hon finns inte kvar där. Antingen har man tagit in henne för översyn, hon har blivit kidnappad eller så har hon åkt ur Let's Dance. Jag får fråga Kultur- och Fritidsförvaltningen i nästa vecka.




Sen tog jag en runda med knarren, men hade för lite kläder på mig, så det var lite kallt.

Ikväll ska jag sammanstråla med moster Ulla och hennes man Kurt, kusin Lena och hennes Håkan på Oskarsgården utanför Mjöhult. Det blir säkert en pizza. Hur det avlöper får ni reda på i morgondagens blogg.

http://www.oscarsgarden.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar