lördag 30 maj 2015

Sent inlägg för fredagen

Igår käkade jag på Sälgens Restaurang. Det är den som ligger i äldreboendet Sälgen. De har god mat till vettigt pris. 68 spänn för varmrätt med dricka, bröd och smör och efterrätt. Det var grillad kyckling och potatisgratäng med grönsaker och sky. Efterrätten hoppade jag över. Kaffe ingår också.
De har fullständiga rättigheter, så vill man ha ett glas vin eller en snaps till maten går det bra.

Ida hörde av sig. Hennes cykel blev stulen natten till fredagen och hon undrade om jag hade kvittot kvar. Det hade jag, men uppgifterna om ramnummer och annat hade blekts, så jag fick till cykelhandlaren för att få det inskrivet. Tråkigt med stölder. Cykeln var låst, så de har måst bära iväg den. Helt säker är det ligor som åker runt och samlar in cyklar för att sen sälja dem på Blocket. De ändrar även ramnummer och sätter dit nytt lås.

Jag erbjöd henne att låna min gamla trotjänare, som visserligen ser ut som fan, men den går att cykla på och är inte direkt attraktiv att stjäla. Perfekt cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar