söndag 17 maj 2015

Slösöndag

Idag har jag inte gjort mycket. Ida skulle låna bilen och när hon kom tillbaka skulle hon skriva ut något till skolan. Sen fikade vi.

Jag har kollat lite på hockey-VM, vilket jag inte brukar göra. Titta på hockey alltså.

Började titta på Kill Bill vol 1 igår och såg den färdigt idag + vol 2. Tarantino gör häftiga filmer.

När jag satt och käkade frukost idag kom jag att tänka på att det inte är så värst jämställt.

Därför föreslår jag följande:

Frukost
Herrlunch
Familjemiddag

På förmiddagen kan man ha äldrefika (mormors-, farmors-, morfars- eller farfarsfika).
På eftermiddagen kan det vara barnkalas.

För att inte utelämna våra husdjur kan man på kvällen ha petmat (hund, katt, fågel, osv)

Umgås man med vänner, grannar och släktingar kan man ha:

Picknick
Knytkalas
BBQ
Bjudmat
Hämtmat

Ingen glömd hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar