lördag 9 maj 2015

Vikingadag på Himmelstorp

Idag har jag praktiserat som viking. Jag var ombedd av Helen som jobbar på naturum Kullaberg att fotografera deras vikingaträff, men efter ett tag som sysslolös hoppade jag in och började hacka rötter och skära kött.

Helen Viking


Vikingakvinnor




Här kärnas det smör, bakas bröd och eldas.
Ett skogsrå.

Mest hackat och skuret, inte malet.

Några av kvinnorna ägnade sig åt att knyta band och göra halsband och jag köpte ett fint gjort av små, små stenar.


Soppan klar och vi lät oss väl smaka. Den blev jättegod.
 
Sen fick vi en undervisning i hur vikingarna löste sina relationsproblem






 
Det var en härlig dag, vi slapp det tunga regnet. När jag kom hem luktade jag som en pyroman, var blöt om fötterna och väldigt kaffesugen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar