torsdag 14 maj 2015

Kors och tvärs

Idag har jag kört hoj kors och tvärs i nordvästra Skåne. Först en tur till Väla och Helsingborg via Ödåkra. Jag var nere och tittade på den nya pizzerian Eld och Lågor i gamla brandstationen i Höganäs. Än så länge är det bara öppet varadag 11-14, men jag läste i nättidningen Fyren att det ska bli öppet även kvällstid. Pizzabagaren ska vara riktigt duktig så jag får gå dit och testa en dag.

Sen körde jag till Kullens fyr och sen ner till Mölle hamn. Många cyklar ute idag.



Jag gillade det vindpinade trädet.


Den snyggaste hojen står längst bort. :-)

Sen tog jag en tur till Förslöv och svängde inom till min kusin Gullan som tillsammans med sin man Sven driver Ekhems Gårdsbutik. De bjöd på kaffe med god kaka och vi passade på att lösa några världsproblem också.

http://www.ekhemsgard.nu/

Som om det inte var nog tog jag en egenkomponerad pizza på SMPizza i Ängelholm.
Nu har jag smort kedjan och satt mig vid datorn (som ni märker).

1 kommentar: