tisdag 12 maj 2015

Uppdrag Kullen och e-postproblem

Idag var jag uppe på naturum Kullaberg och lämnade en CD med bilder från vikingadagen i lördags till Helen. På vägen upp såg jag många vackra blommor innan och efter utsiktsplatsen vid Italienska vägen. På väg ner från fyren lyste några rosa blommor så vackert inne i skogen. Anki Bjelke sa att den heter Rödblära. Den vita är Månviol och släkt med Judas penningar.



Jag har också brottats med två olika e-postproblem idag. Det ena löste jag på 5 min, det andra håller jag på med. Det senare är i Thunderbird, som är Mozillas e-postklient. Deras papperskorg har försvunnit och det går inte att ta bort mail. Ska fixa det i morgon. Sen har jag varit hos min läkare och han sa att jag mådde bra. Ska ha några nya mediciner och när jag skulle hämta ut dem fick jag en smärre chock. Över 1.000 kr (mitt högkostnadsskydd har upphört). Det visste jag om, men ändå. Det blir till att tugga gräs och dricka regnvatten en månad. Därefter var jag hos ett par som hade problem med telefonin (bredbandstelefoni). Det löste sig inte, men jag gjorde lite omflyttning i huset, flyttade upp routern en våning och nu fick man bättre signalstyrka där. Sånt e livat som Siwan sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar