onsdag 6 maj 2015

Trädprojekt och bilder på stammar.

Inte nog med att jag tagit många bilder på stenar. Det finns annat också som fångat mitt intresse. Träd och dess stammar.

2008/09 gjorde jag ett projekt som jag kallade Dirty Trees (33 = Thirtythree) och mycket riktigt består samlingen av 33 träd som är "Dirty".

Här ett par smakprov



Hela samlingen finns i ett galleri på www.skane-online.se/DirtyTrees/

Strax nedanför Sundstorget i Höganäs finns en öppen plats med gräs (det ligger ett ankare i enahörnet). Om du går ner mot hamnen så ser du det. Runt denna plats är det planterar Prunus Serrula (Glanskörsbär). En dag fotograferade jag några stammar där och blev helt tagen av hur det blev efter en liten justering i Photoshop.

Min favorit som jag vunnit tävlingar med och även fått införd i RSF's Årsbok 2012.

 
Jag har också fotograferat en hel del stammar av andra träd. Jag gillar struturen i barken och ibland kan det dyka upp figurer.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar